Re:Re: Overgewicht is schuld van ouders

12 oktober 2012 om 08:35 #4261
Sandra V.
Deelnemer

In veel gevallen denk ik ook dat ouders verantwoordelijk zijn voor het gewicht van hun kinderen. Want ook hier gaan veel kinderen zonder ontbijt de deur uit, nemen moeders niet meer de tijd om een fatsoenlijke maaltijd te koken (goed voorbeeld doet volgen dus als deze kinderen volwassen zijn zullen ze niet eens weten hoe ze moeten koken), en is snoep, chips, koek en ijs idd een beloningsmiddel. Buitenspelen is ook al zoiets bijzonders…veel kinderen hangen maar achter een scherm. Oke…ook niet iedere buurt is geschikt om je kinderen buiten te laten spelen, maar dan zijn die schermen echt geen goed alternatief…Ik ben zeker geen perfecte moeder, en bij slecht weer hangen ze hier ook langer dan verantwoord voor de tv…maar als het droog is zijn ze bijna altijd buiten…dus dan kan het in mijn ogen ook wel een keer. Vooral appeltjes zijn hier erg populair als tussendoortje….(ik koop altijd kleine kinderappels zodat ze ze ook helemaal op kunnen)….Ik denk dat het best verhelderend kan zijn als iedere ouder eens eerlijk kijkt naar wat een kind in de week eet en hoeveel het beweegt…ik denk dat het best schokkend kan zijn…