3 flessen en bijvoeding

  • 24 september 2012 om 20:08 #596
    Hetty
    Bijdrager

    Hallo allemaal,

    Ik heb even een vraagje.
    Ik ben vandaag naar het CB geweest en alles was goed. Ik mocht van ze binnenkort beginnen met 3 flessen.
    Hier ben ik erg blij mee, want mijn zoon (bijna 5 maanden) drinkt de fles van half 4 niet meer leeg en
    spuugt ook veel weer uit. Ook de flessen erna, dan geeft hij geen kik, terwijl hij normaal wel aangeeft wanneer hij honger heeft en gaan de flessen niet leeg (soms wel, maar dan met heel veel moeite + veel spugen)
    Heeft iemand nog tips of ideeën wat ik hem tegen 15.30 uur kan gaan geven? Dan ga ik hier binnenkort mee
    beginnen.

    Op dit moment is mijn schema:

    7.30 Fles 190 + 6
    9.30 Potje fruit
    11.30 Fles 190 + 6
    15.30 Fles 190 + 6
    17.30 Potje groente
    19.30 Fles 190 + 6 en 2 theelepels rijstebloem

    De potjes fruit en groenten gaan helemaal op of bijna helemaal op (soms laat hij 2 a 3 hapjes staan)

    Alvast bedankt voor de tips en/of ideeën.

  • 24 september 2012 om 20:15 #4189
    Sandra vL
    Bijdrager

    Ik ben bang dat ik je niet kan helpen. Ik heb geen verstand van flessen… Hopelijk heeft iemand anders een tip!

  • 24 september 2012 om 20:22 #4190
    Missy_P
    Bijdrager

    Pfoe, dat durf ik ook niet te zeggen. Mijn dochter heeft tot 23 weken volledig borstvoeding gehad, nu krijgt ze wel de fles, maar drinkt echt niet zoveel als jouw kindje. Wellicht dat zijn behoefte gewoon wat minder is nu.
    Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken, je kindje geeft het echt wel aan als hij niet voldoende krijgt.
    Onze dochter heeft rond die periode ook wel een groeidipje gehad, mij is toen verteld dat dat wel vaker voorkomt.

  • 25 september 2012 om 07:02 #4194
    Isabel
    Bijdrager

    Ik geef ook nog volledig borstvoeding, maar daarbij kijk je naar de behoefte van je kindje en voed je op verzoek. Zou dat bij flessen ook niet gewoon kunnen? Het klinkt namelijk alsof hij teveel krijgt en het daardoor uit spuugt en niet aangeeft dat hij honger heeft. Zou je niet meer uit mogen gaan van de hongersignalen van je kindje?

  • 25 september 2012 om 11:29 #4201
    Hetty
    Bijdrager

    Ben vandaag ook begonnen met de 3 flessen en tot nu toe gaat het goed.

    Vanaf 6 maanden mogen ze ook een beetje brood, liga e.d. en kan hij een beetje krijgen tegen half 4, maar
    nu mag hij eigenlijk nog niks.

    Ik kijk het even aan en heb in de buurt ook even rondgevraagt. Een aantal hebben wat vla ’s middags
    gegeven, zodat de kids het vol konden houden tot het avondeten.

    Ik kijk verder gewoon aan en zie wel of hij dan wat nodig heeft of niet.

    In ieder geval bedankt allemaal voor het reageren 🙂

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.