Vrouw doneert 325 liter borstmelk

  • 5 november 2012 om 16:18 #640
    Sandra vL
    Bijdrager

    AMSTERDAM – Alicia Richman, een doodgewone moeder uit Texas, heeft met het doneren van grote hoeveelheden moedermelk een Guinness World Record behaald. Zij gaf in een jaar tijd maar liefst 325 liter melk weg aan de Mother’s Milk Bank of Texas, een liefdadigheidsinstelling die moedermelk verzamelt voor ernstig zieke en te vroeg geboren kinderen.

    Borstmelk

    De 28-jarige mama kreeg in maart 2011 een zoontje. Al snel ontdekte ze dat ze meer melk produceerde dan haar kindje kon opdrinken. Ze contacteerde de donatiebank en vulde twee diepvriezers vol met borstmelk. “Door haar donaties hebben we honderden, waarschijnlijk zelfs duizenden baby’s in de Verenigde Staten van melk kunnen voorzien”, licht Amy Vickers van de donatiebank toe.

    Goed doel

    Met het record wil Richman het goede doel meer bekendheid geven en vrouwen aanmoedigen hetzelfde te doen, meldt The Huffington Post.

    Bron: Telegraaf

    In Nederland kun je moedermelk doneren via het moedermelknetwerk

  • 6 november 2012 om 15:33 #4336
    Sandra V.
    Bijdrager

    Wat mooi dat je op zo’n manier andere kindjes kan helpen…

    Bestaat zoiets eigenlijk ook in Nederland???…gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Vind het een mooi initiatief..

  • 6 november 2012 om 18:31 #4337
    Sandra vL
    Bijdrager

    In Nederland bestaat dit initiatief via het moedermelknetwerk. Ik had de link al onder het artikel geplaatst 😉

  • 7 november 2012 om 09:36 #4342
    Sandra V.
    Bijdrager

    Whoeps…sorry, even niet verder gekeken dan mijn neus lang is… 😳

  • 9 november 2012 om 08:55 #4352
    Isabel
    Bijdrager

    Wow, wat een enorme hoeveelheid 😯 Ik heb tijdens mijn verlof wel een boel extra gekolfd en heb dat in de diepvries gedaan voor “Mindere tijden”, tot nu toe heb ik die voorraad nog amper aan hoeven spreken. Ik had nog nooit van een moedermelknetwerk gehoord, wel een geweldig initiatief!

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.