lydia1980

Aangemaakte reacties

  • In reactie op: bezigheden van kids vanaf 6/8

    9 april 2011 om 10:13 #1416
    lydia1980
    Bijdrager

    Sylvain mag als ik aan het avond eten ga beginnen zo,n half uurtje op de computter of zijn ds dat vind ik wel genoeg voor Celeste gaat dan de tv aan.
    Nu met mooie weer zijn ze ook lekker buiten bezig dat is ook wel fijn.
    ik merk inderdaad dat bij sommige vriendjes het wat losser aan toe gaat (zoals brutaal zijn,vloeken) gelukkig hoor ik tot nu toe dat mijn kids dan zegt dat mag je niet zeggen mijn mama zeg altijd dan pot vol koffie dat is veel netter.
    maare ook inderdaad snoep,chips zo nu en dan mag dat natuurlijk ook wel vind ik maare moet zeker niet te pas en te onpas gegeven worden en moet zeggen mijn kids geven niks om priklimonade gelukkig maar.
    Sylvain krijgt nu ook 1 euro zakgeld wat hij braaf in zijn spaarpot stopt.

  • In reactie op: Hobbies???

    9 april 2011 om 09:58 #1415
    lydia1980
    Bijdrager

    hoi,
    mijn hobby,s zijn lezen (nu kids allebij op school zitten kan het weer hahah) maare ben ook erg verslaafd aan spel kolonisten van catan erg leuk gezelschapsspel onze zoon Sylvain speeld het ook erg graag en m,n man ook πŸ˜€ zo doen we geregeld in weekend met vrienden een spelletje.
    wandelen met hond van m,n ouders doe ik ook graag.

  • In reactie op: Voor de eerste keer naar de basisschool

    4 april 2011 om 11:47 #1293
    lydia1980
    Bijdrager

    Het is alweer 4 jaar geleden dat onze zoon Sylvain voor eerst naar school ging hij vond het erg spannend en keek er al maanden naar uit. Juf Co nam Sylvain meteen ff op schoot en hij had geen oog meer voor mama πŸ˜₯ en zei dag mama tot straks he!
    Nu gaat mijn kleine meissie Celeste sinds kort naar school ook zei had er geen problemen mee wel wat afwachtend en beetje verlegen ging ze bij juf Co zitten. na 20 minuutjes zei ik dan ga mama naar huis toe hoor dat is goed hoor mama love you zei ze en ze zwaaide me vrolijk uit.
    πŸ˜₯ ikzelf vind nu zeker Celeste naar school gaat niet altijd even leuk tijd over heb ik nu hahaha. gelukkig ga ik nu 1x in de week maandagmiddag crea uurtje doen op school dan heb ik toch nog iets om handen πŸ˜‰

  • In reactie op: Vakantieplannen?

    4 april 2011 om 07:42 #1291
    lydia1980
    Bijdrager

    πŸ˜€ Wij vertrekken op 29 april lekker naar zuid frankrijk (port grimaud) dat is onze favoriete plek.
    we boeken bij de camping zelf altijd sta caraven is heel mooie camping en maar 300 meter lopen van strand af dan licht natuurlijk wel aan welke sta caraven je zit πŸ˜‰
    wat we van de zomer gaan doen nog geen idee.

  • In reactie op: Zijn jullie peuters soms ook zo onredelijk boos?

    2 april 2011 om 05:20 #1260
    lydia1980
    Bijdrager

    heb je al geprobeerd keer heel hard terug te gillen? bij mij werkte het wel even

  • In reactie op: Zijn jullie peuters soms ook zo onredelijk boos?

    1 april 2011 om 17:05 #1256
    lydia1980
    Bijdrager

    Ons zoontje is altijd heel makkelijk kind geweest en nog hoor geen peuterpubbertijd gekend bij hem.
    in tegenstelling tot Celeste ik ben 2 en zeg lekker nee zei was soms echt onhandelbaar wat was dat afzien zeg.op gegeven moment consultatiebureautje op gebeld en die adviseerde peutercursus te doen Peuter in zicht heet dat. en daar heb ik veel aan gehad hoorde verhalen waarvan ik dacht oo zo erg is bij mij nog niet.
    Celeste gooide zichzelf ook op grond maare ook met dr hoofd tegen de muur aan slaan en gillen/krijssen todat ze gewoon ging hyperfentileren mare dankzei cursus kon ik ermee omgaan. zoals op ooghoogte tegen je kindje praten rustig praten en steeds vragen als ze zo,n beu hebben waarom ben je boos en ik heb zelfs keer toen ze zo beu had gehuild recht voor dr gezicht en gezegt kijk mama word verdrietig van je en sindsdien werd ze rustiger.
    gelukkig gaat na enkele maanden over hoor πŸ˜‰

  • In reactie op: Zindelijkheidstraining

    1 april 2011 om 16:49 #1254
    lydia1980
    Bijdrager

    Mijn dochtertje van net 4 was toen ze bijna 3 was (2 jaar 11 maanden πŸ˜‰ ) helemaal zindelijk maar zei had haar grote broer als voorbeeld hij is nu bijna 8. ze zag hem op de wc en wou ook meteen op wc niet eens op potje natuurlijk met bril verkleiner mare ging al vlot goed hoor.
    nadat ze 3 jaar was geworden hoefde ze snachts al geen pamper meer aan ik geef mijn kids na 19.00 uur geen drinken meer en moet zeggen gaat goed. mijn zoontje was later zindelijk hoor die was bijna 4 en snachts had hij luier om tot hij 5 was.
    tips indd die onderbroek en dan pamper aan werkte bij mij ook. en Celeste vond dat brilverkleiner met trapje erg intressant en belonen met tum-tummetje maare toen wou ze zo vaak plassen hahaha dat het haar om snoepje ging dat heb ik dr snel afgeleerd met spelletje te doen even samen boekje lezen of kleuren.

    groetjes Lydia moeder van Celeste (4)& Sylvain (7)

  • In reactie op: Vriendenhoekje

    31 maart 2011 om 15:41 #1242
    lydia1980
    Bijdrager

    πŸ˜€ Leuk idee!

  • In reactie op: Stel je voor

    31 maart 2011 om 09:51 #1234
    lydia1980
    Bijdrager

    @nienke,
    ik sta er inderdaad nuchter in ben echt niet type moeder zo van kijk mijn kind kan dit. neehoor ieder kind heeft zijn eigen ontwikkelingen en doet dat op zijn/haar eigen manier.
    vind leuk dat deze site is opgericht πŸ˜€ leuk om zo te kletsen.

  • In reactie op: Stel je voor

    30 maart 2011 om 08:57 #1214
    lydia1980
    Bijdrager

    Hoi nienke,
    ik ben ook zeker niet zo,n type moeder die dat zou willen hoor kind moet kind zijn toch en ik acepteer zoals ze zijn.
    of ik merk aan Sylvain dat ie er last van heeft ja soms wel dat ik merk dat ie ermee zit als ik hem niet begrijp.
    hij is erg gevoelig persoon/emotioneel ook soms.
    hij zit met andere kinderen ook niet altijd op 1 lijn kan zich dan ook wel eens zich erg aantrekken als hij commetaar krijgt.
    maare zo vragen kinderen aan hem ook wel eens of hij bepaalde sommen uit wil leggen haha en dat doet hij dan ook heel rustig. maar ik vind best wel eens lastig hoor om ermee om te gaan of hoe ik hem beste kan helpen.

    groetjes lydia

  • In reactie op: Leuke uitspraken

    30 maart 2011 om 08:13 #1213
    lydia1980
    Bijdrager

    πŸ˜‰ Ja dat heeft ze zeker ze geeft nog steeds aan hoor als ze dat nodig vind dan gaat ze uit zichzelf de gang op maak niet uit waar ze is.jammer genoeg snap niet iedereen haar houding maar ik vind knap van dr hoor en laat het dan ook gewoon toe!

  • In reactie op: Stel je voor

    30 maart 2011 om 08:00 #1211
    lydia1980
    Bijdrager

    Hoi ik ben Lydia 30 jaar en getrouwd met Marc (alweer bijna 10 jaar πŸ˜€ )
    Samen hebben we 2 kids onze zoon Sylvain is 7 en onze dochter Celeste is net 4 geworden afgelopen zaterdag.
    ik werk nog 16 uur in suppermarkt (kaas/broodafdeling) vind ik net genoeg zo. mijn man werk dan fultime ook in suppermarkt.
    Op de maandagmiddag help ik op school mee met groep 4 dan hebben ze crea uurtje vind ik ook erg leuk om te doen.
    Onze zoon is bovengemiddeld begaafd zou leuk zijn om hier mischien over te praten op forum want valt niet altijd mee om te begrijpen hij is binnen vetter en uit zich niet echt. (waardoor hij soms wel eens zegt mama m,n hoofd zit zo vol maare vervolgens komt er dus niet uit met wat)
    verder hebben we nog 2 rooie katers genaamd Joris&Guus waar we erg dol op zijn.
    we gaan graag op vakantie naar zuid frankrijk ( πŸ˜€ over bijna 4 weken gaan we weer) vandaar dat onze kinder namen ook franse namen zijn.
    zou zeggen tot krabbels πŸ˜‰
    groetjes Lydia.

  • In reactie op: Leuke uitspraken

    30 maart 2011 om 07:43 #1208
    lydia1980
    Bijdrager

    Celeste (had nogal eens time-out nodig dan werd ze ff in de gang gezet om af te koelen toen ze 2/5 was) paar weken geleden toen nog 3 jaar Mama mag ik alsjeblieft ff time-out want dat heb ik nodig πŸ˜† dus zei de gang op even later ben er nog niet klaar mee hoor mama moet eerst nog even wat drinken en daarna ga ik terug.
    Vond dat zo grappig πŸ˜‰
    Sylvain tegen Celeste soms zijn we stout he komt omdat we kindjes zijn maare dat is niet erg hoor mama was ook wel eens stout toen ze kindje was πŸ˜†

  • In reactie op: Afspraakjes

    30 maart 2011 om 07:32 #1207
    lydia1980
    Bijdrager

    Hoi Fenne,
    ik ben zelf moeder van 2 kids onze zoon Sylvain is 7 en onze dochter Celeste 4 jaar en mag omdat wij allebij werken op de korte dagen woensdag en vrijdag alleen spelen. (met uitzondering als ik op vrijdag moet werken dan mag Sylvain op dinsdagmiddag spelen (Celeste zit net op school dus die speeld nog niet met vriendjes).
    ik vind persoonlijk dat weekend (aangezien ik zelf nogal eens op zaterdag moet werken) lekker voor ons gezin moet besteden maar dat is natuurlijk ieder voor zich πŸ˜‰ ik vind 2 dagen nou net mooi genoeg hoor.

    groetjes Lydia.